Annonce

N'hsitez pas consulter notre FAQ avant d'ouvrir un sujet ici. Ces forums ne remplacent pas le support par ticket e-Clients.

#1 29-06-2018 10:25:44

Banning
Client assidu

andere reeks criteria om schoenen

Hier is een interessant artikel uit de New York Times waarin wordt besproken wanneer je je hardloopschoenen moet verwijderen. Toen ik het voor het eerst begon te lezen ging ik er automatisch van uit dat het de typische aanbevelingen zou bespreken om je hardloopschoenen elke 300-500 mijlen te veranderen, zoals beschreven in een artikel uit 1984 dat de "gouden standaard" is gebleven. Hoewel dit kilometercriterium nooit wetenschappelijk is bewezen, gecombineerd met het feit dat hardloopschoenen sinds 1984 drastisch zijn veranderd, wordt het merk van 300-500 mijl nog steeds aanbevolen als een goede indicator voor het aanschaffen van nieuwe schoenen. Dit artikel geeft eigenlijk een goed beeld van wanneer we kunnen kijken naar veranderende schoenen en naar welke criteria we kunnen kijken in tegenstelling tot alleen kilometers. Ik zou nog dagen over schoenen kunnen gaan, maar hier zijn mijn twee cent voordat je het artikel leest.

- als u een hiel slaat, Nike Internationalist Mujer moet u waarschijnlijk aandacht besteden aan de absorberende kwaliteit van uw schoenen. Beginpunt, stop met hiel slaan.

- race afstanden kunnen bepalen welke schoen je zult dragen, maar niet noodzakelijkerwijs nodig hebt, waardoor ze langer meegaan.

Ryan Hall, een van 's werelds beste afstandslopers, was er trots op zijn hardloopschoenen in noppen te dragen. Niet meer. Nu vervangt hij vlijtig zijn schoenen nadat hij er ongeveer 200 mijl in heeft gelopen. Hij doorloopt twee paren per maand.

"Ik weet dat mijn schoenen waarschijnlijk nog een paar honderd kilometer kunnen verwerken voordat ze versleten zijn, maar mijn gezondheid is zo belangrijk voor mij dat ik er altijd voor zorg dat mijn apparatuur vers is," zei hij.

Natuurlijk hoeft meneer Hall, gesponsord door Asics, niet voor zijn schoenen te betalen. De meesten van ons doen dat,www.progettocasaspa.it en met ongeveer $ 100 per paar zijn ze niet goedkoop. Toch worden we voortdurend gewaarschuwd om ze vaak te vervangen, omdat het lopen in versleten schoenen kan leiden tot blessures die maanden duren om te genezen.

Dus hier is een simpele vraag: hoe weet je wanneer je schoenen klaar zijn voor die afvalcontainers in sportscholen? En als je gewond raakt, is het dan eerlijk om je schoenen de schuld te geven?

Mijn vriend Jen Davis loopt meer dan 100 mijl per week, zoals meneer Hall, maar heeft een andere reeks criteria om schoenen kwijt te raken. Een daarvan is dat als ze stinken, zelfs nadat ze ze in haar wasmachine heeft gewassen, het tijd is voor een nieuw paar. Ze schat dat ze 500 mijl op elk paar schoenen zet.

Henry Klugh, een loopbaancoach en manager van The Inside Track, een rennende winkel in Harrisburg, Penn., Zegt dat hij Nike Roshe Run Womens in sommige schoenen tot wel 2000 km gaat. Hij loopt vaak over onverharde wegen, zei hij, die makkelijker zijn op schoenen dan asfalt en niet comprimeren en slaan de tussenzool zo veel.

Mijn coach, Tom Fleming, heeft zijn eigen methode. Steek een hand in je schoen en druk met je andere hand op de zool. Als je voelt dat je vingers doorprikken, zijn die schoenen versleten - de demping volledig gecomprimeerd of de buitenzool dun versleten.

Wat mij betreft, het is mijn ervaring geweest om de mijlen bij te houden die ik met elk paar loop en deze na 300 mijl te vervangen. Wie heeft er gelijk? Misschien geen van ons. Volgens Rodger Kram, biomechanica-onderzoeker aan de universiteit van Colorado, is de theorie dat je schoenen moet verwisselen voor het ethyleenvinylacetaat, of E.V.A., dat de meeste loopzoolbinnenzolen afbreken.

"Denk aan Nike Internationalist Womens een stuk wonderbrood, een beetje luchtig uit de zak," zei hij. "Maar smooi het neer met de hak van je handpalm, en het is plat zonder terugslag."

#2 12-09-2019 08:34:15

valenmyr
Client assidu

Re: andere reeks criteria om schoenen

инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинйоинфоинфоинфо
инфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфоинфо

Pied de page des forums

Propuls par PunBB
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson
Traduction par punbb.fr